Tudástár

Home Staging

Az ingatlan felkészítése, arra, hogy az ingatlanpiacon , maximális áron tudjuk  eladásra vagy kiadásra kínálni. Értékének 1-5%-át fordítjuk a felújításra vagy felkészítésre. Ebbe tartozhat kisebb költségű felújítás (pl. festés, bútorcsere) vagy jó állapotú lakás esetén dekorálás. Arra törekszünk, hogy az ingatlan adottságai tükrében, a célcsoport számára a lehető legjobb ingatlant alakítsuk ki. A mai kor elvárásainak megfelelően alakítjuk át az adott otthont, így beköltözőjének nem kell további felújítással és berendezéssel bajlódnia. Az értéknövelésen túl az eladási időt is csökkentjük a Home Staging-gel.

Amerikából indult a Home Staging (HS), az ingatlan eladási kultúrájuknak alapja. Az  eladást ingatlanos és Home Stager közreműködésével bonyolítják le. Ha megfelelő szakembert sikerül kiválasztanunk, az a gyors és hatékony eladást segíti.

Ingatlanfejlesztés

Az ingatlan szélesebb körű felújítását jelenti. Itt akár helyiségek funkció váltását is végezhetjük, vagy alapterület növekedést is, ha erre lehetőség és igény van. Az ingatlan értékének és funkcióinak maximalizálására törekszünk. Ez egy akár hónapokon át tartó munkafolyamat is lehet. Ezt befolyásolja az ingatlan mérete és a felújítás mértéke is.

Itt teljesen új bútorozás is kerül az ingatlanba, majd a munkafolyamatokat a Home Staging zárja, styling-gal és végül az optimális hirdetési anyag is elkészül (alaprajz, profi fotózás, részletes hirdetési szöveg megírása, emlékeztető elkészítése a személyes megtekintők részére.

Styling

Dekorálás, ez tölti meg élettel a teret. A funkciót a helyiségek kialakítása és a bútorozás adja, de a szükséges pluszt a styling-gal érjük el. A fotózás  és a megtekintések során jó érzést kelt az érdeklődőben, az otthonosság érzetét adja.

Különbség a lakberendezés a Home Staging között:

A lakberendezés a tulajdonos ízlésére és igényeire formálja az ingatlant.

A HS az eladó vagy kiadó ingatlant a megfelelő célcsoport számára optimalizálja. Célunk, hogy minél több potenciális érdeklődő szeressen bele az ingatlanba és ezt válassza ki magának az ingatlan piacról.

Megfelelő piaci jelenlét és ingatlan értékesítés

Az ingatlan hirdetési portálokat böngészve a legtöbb hirdetésben azzal találkozunk, hogy az ingatlanok fotók nélkül vagy rossz minőségű fotókkal vannak hirdetve.

 Sok esetben a szöveges leírás vagy akár az ingatlan paramétereit bemutató rész hiányos. Ezek nem adnak megfelelő információt az érdeklődő számára és az érdeklődő  hirdetési keresőjére nem jelennek meg a megfelelő adatok nélkül.

Sok hirdető (sokszor ingatlanosok is) ezzel magukat zárják el attól, hogy a potenciális érdeklődő megtalálja a hirdetésüket. 

Fontos az informatív és jó alaprajz is, hiszen ez mutatja meg az érdeklődőnek, hogy az igényeinek megfelelő e az ingatlan.

A helyes és teljes körű információ közlés a teljesen felesleges ingatlan megtekintéstől is mentesít.

Ma már az ingatlant bemutató videós bejárással is megkönnyíthetjük az érdeklődő dolgát, mely akár egy külföldön tartózkodó vevő jelölt esetében eldöntheti a vételt is.

Az értékesítés során fontos  a megfelelő kommunikáció. Nagy volumenű üzlet lévén, ezen is múlhat az üzlet sikere. Az eladó és a vevő között meg kell találni a megfelelő hangot. Az ingatlan bemutatását is érdemes profi módon megszervezni, ez is kiemeli az ingatlant az adott piaci környezetből.

Kulcsfontosságú a megfelelő ingatlan értékesítő kiválasztása, aki a megfelelő hirdetési és piaci jelenlét helyes megválasztásában is gyorsíthatja az eladást. Fontos az ingatlan helyes árazása az adott piaci környezetben.

A piacon keresett és ritka adottságokkal rendelkező ingatlan esetén természetesen saját értékesítésben is sikeres lehet a tulajdonos, de ez esetben nincs aki segítsen a helyes árazásban és kommunikációban az érdeklődőkkel, illetve nem ismeri az eszközöket a megfelelő célcsoport kiválasztásához.

Profi fotók fontossága

Ez is egy önálló szakma. A mai világban a telefonokon is van kamera. Ez igaz, de nem mindegy, hogy ezt ki használja és hogyan. Egy nem megfelelő fényviszonyokat bemutató fotó, akár az érdeklődőnek azt is mutathatja, hogy az ingatlan sötét. Ezért többen dönthetnek úgy, hogy nem nézik meg a lakást. A profi fotók a valós fényviszonyokat mutatják be, ráerősítve a lakás jó adottságaira. Sok hirdetésben felesleges bútor fotók vannak, pedig az ablakok elhelyezkedése sokkal fontosabb az érdeklődő számára. 

Profi fotók és hangulatfotók esetében egy HS lakásnál már a hirdetés megtekintésekor beleszerethet az ingatlanba a megtekintő. Ez egy kép nélküli vagy rosszul hirdetett ingatlannál  nehezen elképzelhető. Az érdeklődőben pedig bosszúságot szül, hogy megint egy rossz és hiányos hirdetés miatt töltött el több órát egy újabb ingatlan megtekintésével. Ha minden fontos infó előre kiderül, ezzel felesleges köröket spórolhatunk meg.

Illetve lássuk be, hogy alaposan megírt hirdetésnél, ahol megfelelő számú, tartalmú és minőségű fotók szerepelnek, ott a hirdetőről is kialakul egy pozitív benyomásunk. Látván, hogy nem csak sok pénzt kér az ingatlanért, de tesz is az eladás érdekében. 

Helyes árazás

Sokan a hirdetési árak alapján határozzák meg ingatlanjuk eladási árát. Ebben az esetben nem számolnak azzal, hogy az adott ingatlan piaci környezetben mennyi eladó ingatlan van és ehhez mennyi potenciális érdeklődő párosul. Ez nagyban befolyásolja az eladás sikerét.

Kérjük töltsd ki az űrlapot a bejelentkezéshez!